≈ۣۜČʌ√ʌ

≈ۣۜČʌ√ʌ
قالب وبلاگ
نويسندگان

خجالت و کم‌رویی چیزی نیست که از قبل بتوانید آن را پیش‌بینی کنید. یکدفعه‌ای اتفاق می‌افتد. ممکن است وقتی خیلی عادی و راحت مشغول تمرین فوتبال باشید اما وقتی مربی‌تان نزدیک می‌شود، کمی مضطرب شده و احساس خجالت کنید.

اما خجالتی بودن چیز بدی نیست. اشکالی ندارد که برای اینکه به آدم‌ها و مکان‌های جدید کمی عادت کنید، به مقداری زمان نیاز داشته باشید. درواقع، خجالتی بودن می‌تواند مفید هم باشد. وقتی کم‌رو باشید، قبل از اینکه کاری را انجام دهید یا وارد جایی شوید کمی مکث کرده و نگاه می‌کنید. و خجالتی بودن باعث می‌شود با افراد غریبه حرف نزنید و برایتان مشکلی ایجاد نشود.
 



آیا ممکن است کم ‌رویی موضوعی جدی باشد؟

بعضی وقت‌ها بعضی افراد آنقدر خجالتی می‌شوند که حتی از انجام کارهای خیلی ساده در زندگی می‌ترسند. مثلاً چون برای سفارش غذا و پرداخت پول آن خیلی مضطرب می‌شوند به رستوران نمی‌روند. بعضی آدم‌ها برای آشنا شدن با افراد جدید بسیار کم‌رو هستند. دکترها و روانشناسان می‌توانند به این افراد کمک کنند تا با کم‌رویی خود کنار بیایند.



اگر کم‌رویی اجازه نمی‌دهد کارهایی که دوست دارید را انجام دهید، درمورد آن با یک نفر مشورت کنید. والدین، معلم‌ها، مشاورین و دکترها همه می‌توانند کمک کنند. حرف زدن درمورد کم‌رویی‌تان به شما کمک می‌کند با آن کنار بیایید. ممکن هم هست که دوستان یا والدینتان بگویند که آنها هم همینطور هستند و شاید بتوانند راه‌هایی برای مبارزه با آن کم‌رویی به شما پیشنهاد کنند.



اگر با وجود همه این کمک‌ها باز هم خجالتی بودید، مادر یا پدرتان می‌توانند شما را پیش روانشناس ببرند. روانشناس به شما کمک می‌کند در برخورد با آدم‌ها و موقعیت‌های جدید احساس راحتی بیشتری داشته باشید.



اگر یک فرد خجالتی را می‌شناسید، سعی کنید به او کمک کنید احساس استرس و اضطراب کمتری داشته باشد. اذیت کردن دوستانتان باعث می‌شود احساس خجالتشان بیشتر شود، پس هیچوقت این کار را نکنید. هر چقدر زمان بیشتری را این افراد بگذرانید کم‌کم با شما راحت‌تر می‌شوند. حتی می‌توانید با او درمورد تجربه‌هایی که خودتان داشتید هم حرف بزنید. اینکار به دوستتان کمک می‌کند بفهمد که همه آدم‌ها گاهی دچار چنین احساسی می‌شوند.



نظرات شما عزیزان:

nasim Joooooon
ساعت12:45---16 اسفند 1390
Kheili Nice Bood Awsheghesham

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 9 / 12 / 1390برچسب:, ] [ 18:24 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]
.:

درباره وبلاگ

امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خرید بک لینک
با کليک بر روي +1 ما را در گوگل حمایت کنيد